Subject: Ed:
From: "Kristina Aidla" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Mar 2024 12:03:32 +0200

Palun registreerida ja suunata edasiseks delegeerimiseks Keskkonnatervise 
osakonnajuhatajale.

Saatja: Heikki Ojamaa <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 22. märts 2024 11:42
Adressaat: Kristina Aidla <[email-masked]>
Teema:

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

  Lp Kristina Aidla

Tere,

Pöördun Teie poole Terviseameti üldnumbrilt saadud juhiste kohaselt, millega 
paluti pöörduda alloleva küsimusega just Teie poole.  Kahjuks ei ole ma 
suutnud kolme päeva jooksul telefoni teel Teiega ühendust  saada, mistõttu 
edastan käesoleva meilikirja.

Küsimus: Kas Eestis on kehtestatud konkreetsed piirmäärad-normid, mis 
määravad järgmiste ainete lubatud sisalduse õhus ja millisest kogusest 
arvates on need inimese tervisele ohtlikud:

-lenduvad orgaanilised ühendid LOÜ);

-benseen;

-tolueen;

-etüülbenseen;

-ksüleenid;

-stüreen;

-aromaatsed süsivesinikud

Selgitan täiendavalt pöödumise asjaolusid. OÜ Eesti Keskkonnauuringute 
Keskus koostas ühele minu klientidest  Sõiduauto salongi siseõhu analüüsi. 
Analüüsi  tellimise  põhjuseks oli auto salongiklaaside pidev kattumine 
niiskusega (uduga), sh ka siis, kui auto seisab kinnises kuivas garaažis. 
Lisaks oli autos pidev ebameeldiv (keemia)lõhn, mis tekitas juhil ja 
kaassõitjatel peapööritust.

Analüüsiga tuvastati (teostati kolm mõõtmist), et mõõdetud LOÜ tase oli 
oluliselt kõrgem kui tavapäraselt välisõhus mõõdetud tasemed (ühikuks 
ug/m3):

- autos mõõdeti LOÜ tasemeks 1497,3 kuni 2805,6, samal ajal välisõhu 
jaamades 250:

- aromaatsed süsivesikud autos 47,7 kuni 70,2, Õismäe seirejaamas samal 
päeval 3,4;

- tolueeni kolme proovi keskmine sisaldus auto salongiõhus 44,6, samal ajal 
Õismäel välisõhus 1,28;

- benseeni keskmine sisaldus auto salongis 9,4, välisõhule kehtib benseeni 
aasta keskmine piirväärtus 5.

Tulenevalt analüüsiaktist käesoleva analüüsi koostajal puudub pädevus 
andmaks hinnangut,  mis tasemest alates on need ained ohtlikud inimese 
tervisele, selles küsimuses tuleks pöörduda Terviseameti poole, mida 
käesolevaga ka tehakse.

Lugupidamisega ja ette tänades

Heikki Ojamaa
advokaat

GSM 5014196

Edastatud informatsioon on konfidentsiaalne. Juhul, kui Te ei ole e-kirja 
määratud adressaat, palume Teid viivitamatult meiega ühendust võtta ja 
e-kiri koos lisadega kustutada. Käesoleva e-kirja avalikustamine, 
kopeerimine, levitamine või selle sisu muul viisil kasutamine on 
keelatud/The information transmitted is confidential. If you are not the 
intended recipient hereof, please contact us immediately and delete this 
email! Disclosure, copying, distribution or any other use of its content is 
prohibited.